Pillangós táska

Íme itt van ő! Az első kész táskám!
Szerelem volt első látásra.Igaz várt egy fél évet amíg eldöntöttem hogy elkészítem. Valahol a netten találtam meg, lementettem a képet, leírás nem volt hozzá, de nem tűnt nehéznek.
Május elején kezdtem el gyártani a kockácskákat. Aztán meg rátaláltam erre a blogra és ott akadt meg a szemem a pillangók elkészítési módján is, ami lényegében egy virág kettőbe hajtva. Itt vannak a fázisfotok róla.



Mivel közeledett a tesóm szülinapja, és szereti a táskákat így hát gondoltam hogy neki fogom ajándékozni. Igaz nem lett kész pont a szülinapjára (bő 1 hónapot késtem vele: D) de nem zavarta őt, hisz félkész állapotban elárultam neki hogy neki készül.


Itt van két közeli kép a pillangokról.


Nem is nehéz elkészíteni. Meghorgoltam a virágot, 8 szirmommal, aztán félbe hajtottam és ráhorgoltam a kockára. Ezután összevartam az oldalait/szárnyait és rögzítettem a kockákhoz is, mert ennélkül úgy nézett ki mint egy viharverte pillangó. :D



Itt látható a táska füle. Sokat gondolkoztam hogy hogyan is csináljam meg. Fémkarikákat is más kiszuperált taskákról vadásztam le, mert nem kaptam az üzletben. Elég vékony a választék. :(

Maga a füle 5 rövidpálcákból áll, amit a kívént hosszuságra horgoltam, majd pedig fehérrel (hogy megtörjem a sötétbarna színt, meg hogy vigyek egy kis életet is a fülébe) körbehorgoltam (1 láncszem 1 rövidpálcák váltakozásával).



Itt pedig a bélés és a "gombok" láthatóak. Ami a bélést illeti, marhára megszenvedtem vele. Halvány ibolykám sem volt hogy hogyan is készítsem el, meg amikor megvoltam vele hogyan varázsoljam bele a táskába. Másfél hét gondolkodás után jött az ihlet és egyszerüen bizonyos pontokon belevarrtam. Maga a bélés anyagát azt otthon anyuméknál találtam (mivel nagyon ritkán dobunk ki valamit, mert "ki tudja még mire lehet jó" cimszó alapon mindent elrakunk, így volt ami között turkáljak), olyan polos anyaga van, de nem számított, hisz a szín volt a lényeg. A bélés beszegése és bevarrása a táskába mind a kacsom munkája, mert varrógépem az nincs, így van egy kis "egyedi", házi termésű hatása. Majd utánna nézek valami látványosabb levarrás után, de ha neked, kedves olvasó, van egy-két ötleted szívesen veszem ha leírod, hisz varrás terén nagyon kezdő vagyok (valahogy nem jön be).


A "gombról" (azt sem tudom pontosan hogyan hivják) pedig annyit, hogy eredetileg én cipzárros táskát terveztem, de mivel nem kaptam megfelelőt így maradtak a más zárási lehetőségek. Ezek közül ezt találtam megfelelőnek, nem mintha oly nagy lett volna a választási lehetőség, hisz egyszerüen rávarrható. Igaz, nem olyan esztétikus, de a tesomat nem zavarta. Habár azt is mondtam neki, amint sikerül szert tennem olyan mágneses fajtára akkor lecseréljük, mert hiába nem zavarja őt engem azért igen.

Mivel én most táska nélkül maradtam, így hát készítek egyet magamnak is. Egy kicsit kisebb lesz, és a színvilága is másabb. Íme itt van két kis pillangós kockácska. A kész termékkel pár nap múlva jelentkezek.

6 megjegyzés:

Kaccat írta...

Szia, nagyon jó lett!
Az a micsoda a patent :-) Mágneszárat pedig táskakellékesnél lehet kapni, (esetleg táska, cipő javítónál is próbálkozhatsz :-) )
A táskabéléssel nincsen semmi baj, meg ahogy belevarrtad azzal sem, főleg, hogy kézzel csináltad :-) (póló anyagot pedig nem is nagyon tudtad volna sima géppel megvarrni )

Iza írta...

Köszönöm :)utánna nézek azoknak a mágneszáraknak, hátha szerencsével járok.

Viktória írta...

Szia!
Nagyon tetszik ez a táska. :)
Nemrég csináltam egy hasonló felépítésűt, én egy kis áthajtós "füllel" és egy kabátgombbal oldottam meg a záródását. A bélését meg kb úgy varrtam bele, mint ahogy a szoknya, nadrág alját szokás felszegni. Valami rejtett öltésnek hívják, amúgy én se vagyok nagy varrós...

http://pontponttt.blogspot.com/2010/05/elso-taskam.html

Iza írta...

Köszi Viki.Utánna nézek annak a rejtett öltésnek és talán az enyiménél felhasználom.

Zsuzska írta...

Szép nagyon! Nekem is fel kéne már buzdulnom a horgolásra, mert olyan szépeket csináltok!!!
De nekem valahogy sokkal nehezebbnek tűnik, mint a kötés. Vagy talán csak béna vagyok...

Iza írta...

Köszi Zsuzska! És nem nehezebb a horgolás egy fokkal sem mint a kötés, legalábbis szerintem. Ismered a mondást Gyakorlat teszi az embert, tehát csak gyakorolgass és majd meglátod hogy nem nehéz a horgolás sem. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...