Rénszarvasos sapka

 Elkészült egy újabb rénszarvasos sapka Lukának, rendelésre. Ez is akárcsak az előbbi rénszarvasos, a dupla kötéses technikával készült, igy mind a két fele használható.

 A sapka mintájának a kiválasztásakor ismét nagy segitséget adott a ravelry, itt található az eredeti modell, csupán annyit változtattam hogy a régi kis rénszarvast választottam motivumnak és még egy csillagocskát is beszúrtam a mintába.


Egy ujabb technikát tanultam meg ennél a kötésnél, pontosabban a kezdésnél. A kezdő szemeket egy különálló fonallal ráhorgoltam a kötőtűmre és aztán tovább folytattam a sapka kötését. Ez azért volt fontos mert igy miután kész lettem a sapkával a fiam fejére felpróbálva pontosan meg tudtam határozni hogy hová kerüljön a füles rész ami majd eltakarja a kisfiú fülét. Erről a horgolásos kezdésről itt található egy video. Az előnye az, akárcsak másfajta provisional cast on-nak hogy miután visszabontjuk a láncszemeket és újra felszedjük a szemeket köthetjük lefelé is a ruhadarabot. Most ez nekem nemcsak a fülek kialakitásában volt szerepe hanem abban is hogy a "két sapka" összeállitásánál a szemutánzó összevarrást használtam és ezzel elértem azt hogy szép és legfőképpen rugalmas lett a sapkám kezdése.


Ismét nehézkés volt a modellkedés, nem engedte a fiam hogy lefényképezzem oldalról is, pedig olyan jól eltakarja a fülecskéjét. :)

5 megjegyzés:

Ilona írta...

Szuper ez a sapi, igazán illik a fiúcskádhoz. Nekem is birizgálja a fantáziám ez a duplakötés, pl. egy téli vastag kendőt érdemes lenne két szín variálásával kötni.

Csilla írta...

Nagyon jók ezek a norvég sapik. Régebben én is imádtam ilyet kötni, valahogy egy ideje annyira nem, bár két éve én is kötöttem így sálat, és még tervben van is és nem ia akármi hanem pulcsi, felnőtt méretben.
Ez a dupla kötés is nagyon izgalmas, meg kellene tanulnom nekem is.

Névtelen írta...

Gyönyörűek a sapik, nagyon ügyes vagy. Le vagyok nyűgözve. A norvég minta nekem kínai, tényleg. Le a kalappal! :)

Einger Ágnes írta...

Nagyon tetszenek a norvég mintás sapik, de nekem kellene az elkészítés módja is, mivel én is szeretnék ilyeneket kötni! A leírásokat hól találom meg?


Iza írta...

Örülök Ágnes, hogy tetszenek neked is a norvég mintás sapik, a bejegyzés elején teszek egy utalást egy előbb kötött sapkára, ottan találsz egy utalást arról hogy hogyan tanulhatod meg a dupla kötést, kis gyakorlást igényel az elsajátitása,de megéri. Jó kötögetést, és ha kell még segitség csak irj. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...