Egy szelet tortát?

Elkészült a torta! A horgolt változata! Szerintem nem az utolsó.


5 nap alatt sikerült kész lennem vele. Éjjel nappal horgoltam mint az őrült, a bal csuklómat is tacsra tettem, mert próbáltam minél szorosabban horgolni hogy legyen meg a tartása. Minden izzadságcseppet megért!

A barátnőm esküvőjére készítettem. Hogy honnan jött az ötlet? Valamikor régebb készítettem egy joghurtos-tejszínes tortát, ami nagyon ízlett nekük és felkértek hogy készítsem én meg az esküvői tortájukat. Szívem szerint nem utasítottam volna vissza, de nem mertem belevágni ilyen nagy munkába. Kárpotlás gyanánt jött az ötlet hogy horgolok nekük egyet.


Maga a torta nagyon könnyü : az alapjának egy kört horgoltam rövidpálcákból(minden sorban egyenletesen eloszlatva szaporítottam 6 szemet), az oldalánál nem szaporítottam semmit - ez félpálcákból készült- és addig horgoltam amíg elérte a megfelelő magasságot.

A tetejét külön horgoltam meg, hiszen az volt az ötletem, hogy még meglepem őket egy kis "ehető" tortával is, amit a közepében rejtek el. Ilyenre sikeredett:


Tartásához kartonból kivágtunk apával ketten egy-egy kört az alapjához és a tetejéhez, az oldalához pedig egy megfelelő méretű téglaalapot, amit bevontam csomagolopapírral. Miután összeragasztottuk a karton formát, ráhuztam a horgolt tortát és hozzávarrtam. A tetejénél ugyanúgy jártam el.

Na és itt vannak a főszereplők:


Próbáltam minél hüségesebben megalkotni őket: a szemük, hajuk színe megegyezik, a mennyasszonyi ruha is (ujjatlan pántos). A vőlegény ruháját nem találtam el, hisz krémszínűben villogott Attila (igaz, nem is érdeklődtem le ) , de nem volt "nagy" baj.
Ők voltak az első horgolt babáim. Azt sem tudtam hogyan álljak nekük. Kerestek, kutattam valami babaleírások után, hisz idő hiányában nem volt időm kikisérletezni a babákat. Pár órás keresgélés után rátaláltam erre a babára, és a leírása alapján hozzáláttam. A végén csak a babák fejét és a kezét készítettem úgy ahogyan le volt írva, a többi már jött magától.
A mennyasszony ruháját külön horgoltam meg és aztán ráadtam (sajna az nem jutott eszembe hogy felemelt szoknyával is lefényképezzem őt, hadd lássátok meg a szép virgácsait. Ja és még kis topánkát is horgoltam a lábikoira).

Ami a hajukat illeti: nagyon megszenvedtem vele. Nem találtam olyan leírást ami alapján szivesen elkészítettem volna a hajukat, így hát itten is improvizáltam. Nem is próbálom meg leírni, egy kicsit bonyolult lett, de ha lesz rá kérés akkor majd valamikor készítek róla egy videót.
Az ara haja azért ilyen "bozontos" mert a valóságban is sok haja van neki, és mivel egy két centivel rövidebbet sikerült összehorgolnom, így hát így hagytam, nem raktam semmi díszt bele.
A vőlegény haját pedig szimplán meghorgoltam és aztán rávarrtam a fejére.
Azért állnak ilyen stabilan mert hozzávarrtam a tortához. Nem szerettem volna ha dőlingélnek amikor viszik a tortát. Amugy ez a hozzávarrás sem volt piskota.

Díszítés gyanánt készítettem pár rózsát. A tetején egyféle rózsa van, a leírás itt, az oldalára pedig egy kisebb fajta rózsa került. Ezekkel is megszenvedtem egy keveset, de nem baj. Nem lettek pont olyanok mint amilyennek én szerettem volna őket... de mindegy. Őket is hozzávarrtam a tortához.
Sikerült a meglepetés. Az igazi torta előtt vitték ki nekük. Amint meglátták egyből tudták, hogy én készítettem és oda fordultak ahol én ültem és tapsolni kezdtek. Nem tagadom, nagyon jól esett, hogy egyből tudták hogy én készítettem.

Még egyszer sok boldogságot kivánok Nektek!

1 megjegyzés:

Kriszta írta...

Szuper ötlet és szép kivitelezés, én is csak gratulálni tudok :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...